زیر جبر نقاط ثابت جبرهای لی مدرج-ریشه

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم
  • نویسنده مهدی ابراهیمی
  • استاد راهنما سعید اعظم
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این پایان نامه زیرجبر نقاط ثابت یک جبر لی مدرج-ریشه، متناظر با کلاس معینی از خود ریختی های با مرتبه ی متناهی از آن را مورد مطالعه قرار می دهیم. می دانیم که هسته ی بدون مرکز جبرهای لی آفین توسیعی، یا به طور معادل، چنبره های لی بدون مرکز تحویل ناپذیر، مثال هایی از جبرهای لی مدرج-ریشه هستند. لذا بررسی ساختار زیر جبر نقاط ثابت یک جبر لی مدرج-ریشه، متناظر با کلاس معینی از خودریختی های آن، تعمیمی از پژوهش های اخیر می باشد که در زمینه ی زیرجبر نقاط ثابت یک چنبره ی لی، متناظر با کلاس معینی از خودریختی های با مرتبه ی متناهی آن انجام گرفته است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جبرهای لی - مدرج به دست آمده ازنمایش های فرمیونیک

در این پایان نامه ابتدا به معرفی جبرهای لی -?bc?_nمدرج می پردازیم. یک جبر لی -?bc?_nمدرج lدارای یک زیرجبر ساده از بعد متناهی است. نشان می دهیم l به عنوان یک g -مدول کاملاٌ تحویل پذیر است و هر موْلفه ی تحویل ناپذیر را به طور کامل مشخص می کنیم. سپس با استفاده از نمایش های فرمیونیک، یک کلاس از جبرهای لی ?bc?_n- مدرج مختصاتی شده با چنبره های کوانتومی که توسیع مرکزی نابدیهی دارند، به دست می آورِیم .

15 صفحه اول

جبرهای لی مقدماتی و a-جبرهای لی

در سراسر پایان نامه فرض می کنیم l یک جبرلی با بعد متناهی روی میدان f باشد. در ابتدا جبرهای لی مقدماتی و a-جبرها وe-جبرها تعریف و قضایایی در رابطه با انها ارائه شده است. خاصیت جالب جبرهای لی مقدماتی این است که روی هرکدام از ایده آلهایشان تجزیه می شوند. در این پایاننامه نشان خواهیم داد که هر جبر لی مقدماتی روی میدان با مشخصه صفر تقریبا جبری است. در نهایت به دسته بندی جبرهای لی ساده مقدماتی حقیق...

جبرهای لی موضعاً متناهی با تجزیه سیستم ریشه

نشان خواهیم داد که هر جبر لی موضعاً متناهی از بعد شمارا روی میدان f که در یک تجزیه ریشه صدق کند و رادیکال موضعاً حل پذیرش برابر صفر می باشد، ضرورتاً تحویلی - ریشه خواهد بود.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023